Ranskalaisohjaaja Jan Kounen (Doberman, Blueberry) käy digitaalipiristeiden vauhdittamalla vimmalla käsiksi Frederic Beigbederin ajan hengen tavoittavaan törkyiseen avainromaanin. Elokuva kertoo maailmasta, jossa köyhät myyvät huumeita ostaakseen Niken lenkkarit ja rikkaat myyvät samoja lenkkareita ostaakseen huumeita. Viivakooditetun ja design-brändeillä vaatetetun mainosguru Octave Parengon (Jean Dujardin) sisältä näyttäisi sielua ja suolia kaivelemalla löytyvän spermapumpun sijasta oikea ihminen. Elämä ainaisella ohituskaistalla on toki niin kuluttavaa, että kapina uhkaa jäädä pinnalliseksi ja teholtaan kyseenalaiseksi: mainoslavasteessa elävälle ydin(kuluttaja)perheelle on turha toistella, että oikeassa maailmassa ihmisen elämään sisältyy muutakin kuin myyvien iskulauseiden toistelua. Amatsonin viidakon ja pariisilaisen urbaanikiidon kesken aikansa jakava Kounen on itse kovamaineinen mainosohjaaja, jonka keikkalistalta löytyy Smirnoffin, Bacardin, Toyotan, Peugeotin ja Adidaksen kaltaisia globaaleja brändejä. Kounen tuntee elokuvansa pilkkakirveen kohteen läpikotaisin. 99 frangia tekee kansainvälisestä, yli 500 miljardia vuodessa polttavasta bisneksestä selvää jälkeä ja päästelee samalla ylimääräisiä höyryjä pihalle ilakoimalla estottomasti modernin elokuvateknologian hilpeimmillä leluilla. Jokamiehen unelma ja välttämätön tarvekalu tästä lähtien: aivokypärä!